voor 16:30 besteld is morgen in huis (NL) | Klantenservice (+31) 0320 410 902

Doe de magnesium tekort zelf test

Beantwoord onderstaande 10 vragen.

 

1. Drink je regelmatig koolzuurhoudende dranken?

De gekleurde soda’s als cola, sinas en lemon etc bevatten fosfaten.Deze substanties binden zich met magnesium in het spijsverteringskanaal, zodat het onbruikbaar wordt voor het lichaam. Dus zelfs als je gezond en veel groenten en noten eet, kan het drinken van soda’s er voor zorgen dat een magnesiumtekort kan ontstaan. De gemiddelde consumptie van koolzuurhoudende dranken is meer dan 10 keer zo veel dan het was in 1940. Dit is een van de voornaamste redenen van een magnesium -en calcium tekort in je lichaam. Daarnaast zijn de moderne energiedranken ook zeer slecht voor de magnesium huishouding.

 

2. Eet je regelmatig gebakjes, taarten, koekjes bij koffie of thee, desserts, snoep of andere zoete voedingsmiddelen?

Geraffineerde suikers bevatten geen magnesium. Nog erger: suikers zorgen er voor dat magnesium via je nieren wordt uitgescheden. Hoe meer zoet eten, voorbewerkt voedsel en/of gebakken voedsel je eet, hoe groter de kans is dat je een tekort hebt aan magnesium.

3. Heb je veel stress in je leven, sport je intensief of heb je recentelijk een grote medische ingreep gehad?

Zowel fysieke als emotionele stress kan een  magnesiumtekort veroorzaken. Stress is een dus een zeer grote factor in het veroorzaken van magnesiumtekort. Een magnesiumtekort kan daarom ook het stressniveau weer vergroten!

In studies blijkt dat adrenaline en cortisol, bijproducten van de “vecht of vlucht” reactie, die ook wordt veroorzaakt door stress, mede verantwoordelijk zijn dat de magnesium spiegel in het bloed wordt verlaagd. Stressvolle situaties verbruiken meer magnesium. Uiteindelijk kan dit tot fysieke en psychologische problemen leiden.

4. Drink je koffie, thee of ander cafeïnehoudende dranken op dagelijkse basis.

Het magnesium niveau worden voornamelijk door de nieren beïnvloed. Zij filteren en onttrekken de overbodige magnesium en mineralen. Cafeïne zorgt er weer voor dat de nieren deze magnesium weer ‘laten gaan’. Zonde! Als je veel koffie, thee en soda drinkt met cafeïne, heb je een grote kans op een magnesiumtekort.

5. Gebruik je vochtafdrijvende pillen, hart medicatie, astma-medicatie, de pil of oestrogeen vervangende therapie?

Het effect van deze medicijnen leidt uiteindelijk tot een lager magnesiumniveau. De nieren scheiden deze stoffen dan sneller uit.

6. Drink je meer dan 7 alcoholische dranken per week?

Het effect van alcohol en magnesium is gelijk aan vochtafdrijvende middelen. Studies tonen aan dat 30% van de alcoholisten een magnesiumtekort heeft. Ook zal Vitamine D worden verlaagd.

7. Neem je calcium in zonder magnesium ?

Als je te weinig magnesium binnen krijgt, zal de inname van calcium het magnesiumgehalte nog verder doen dalen. Calcium inname kan dus een negatief effect hebben op je magnesiumgehalte.

8. Heb je last van:

Angsten ?

Hyperactiviteit?

Lastig in slaap vallen? veel tussentijds wakker?

Bovenstaande zaken kunnen aan een magnesiumtekort gekoppeld kunnen worden. Magnesium is essentieel voor de conditie van je zenuwen. Ook elektrolyse onbalans heeft effect op het zenuwsysteem. Een te laag magnesiumniveau kan ook geassocieerd worden met persoonlijkheidsveranderingen en soms depressies.

9. Heb je last van:

Hoofdpijn/migraine

Pijnlijke spierkrampen?

Spierkramp?

Fibromyalgie?

Facial tics?

Of ben je zwanger?

Oog samentrekkingen, of onvrijwillige oogbewegingen? Neuronmusculaire symptomen zoals bovenstaand zijn de klassieke signalen voor een potentieel magnesiumtekort. Zonder magnesium zouden ons spieren in een constante staan van samentrekking zijn. Nogal pijnlijk.Magnesium is een essentieel element voor spierontspanning. Calcium zorgt er weer voor dat spieren samentrekken. Deze twee mineralen kun je niet los zien van elkaar, het werkt als een goede tandem.

10. Ben je een ouder volwassene?

Oudere volwassenen zijn extra kwetsbaar voor een magnesiumtekort. Ouder worden, stress, ziektes en medicijngebruik zorgen er allemaal voor dat het magnesiumgehalte wordt verlaagd.

Een vitamine D tekort? De vitamine D3 check/zelftest vind je hier.

 

Heb je 1 van de 10 vragen met ja beantwoordt? Grote kans dat je een magnesium tekort hebt.

Een magnesium tekort is makkelijk en snel op te lossen door middel van magnesiumsuppletie. Je kunt hiervoor onze Himalaya magnesium olie of serum gebruiken. Een Himalaya magnesium vlokken voetenbad of ligbad is ideaal om te ontspannen en je magnesiumspiegel op peil te brengen. 

Een alternatief voor deze producten is Himalaya magnesium voedingssupplement. Je kunt hiermee je magnesium tekort aanvullen door magnesium in te nemen d.m.v. je voedingssupplement te mengen in water, vruchtensap of een gezonde smoothie.

Himalaya magnesiumolie en badkristallen
Himalaya magnesiumpoeder en vloeibaar voedingssupplementen

Himalaya magnesium, when Health is your concern

Sluit Menu

De waardering van www.himalayamagnesium.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.0/10 gebaseerd op 215 reviews.

×

Winkelmand