Vitamine D3 vloeibaar 5000 IE

Vitamine D3 is een belangrijke vorm van vitamine D

Één van de belangrijkste bronnen voor de aanmaak van vitamine D is zonlicht. Als je weinig tijd in daglicht doorbrengt, kan het zijn dat je lichaam te weinig vitamine D aanmaakt.

Hoe kun je dan zorgen dat je aan je dagelijkse vitamine D komt?

Vitamine D3

Het verschil tussen vitamine D2 en vitamine D3

Vitamine D is de verzamelnaam van de 5 verschillende vitaminen D.
De meest bekende zijn vitamine D2 (ergocalciferol) en D3 (cholecalciferol).

Vitamine D2 is de plantaardige variant van vitamine D.
Deze vitamine wordt niet door het lichaam aangemaakt, maar wordt gevormd in bepaalde paddenstoelen en schimmels.

Vitamine D3 is de belangrijkste vorm en komt hoofdzakelijk voor in voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong.

Vitamine D3 kan onder invloed van zonlicht, wel door het lichaam worden aangemaakt.
In supplementen worden vaak beide varianten toegevoegd.

vitamine d3 druppels

De vele voordelen van vitamine D

Vitamine D is één van de weinige vitamines die je lichaam zelf aanmaakt.
  • Vitamine D draagt bij tot de opname van calcium en fosfor uit de voeding.
  • Vitamine D draagt bij aan een normale groei en ontwikkeling van de botten van kinderen.
  • Vitamine D verhoogt de opname van kalk in de botten.
  • Vitamine D draagt bij tot de normale opname/het normale gebruik van calcium en fosfor.
  • Vitamine D speelt een rol in (het proces van) weefselgroei en – ontwikkeling.
  • Vitamine D heeft een positieve invloed op het immuunsysteem van kinderen.
  • Vitamine D ondersteunt het immuunsysteem.
  • Vitamine D helpt de tanden sterk te houden.
  • Vitamine D helpt om de risico’s van vallen te verminderen, in verband met houdingsinstabiliteit en spierzwakte.
    Vallen is een risicofactor voor botbreuken bij mannen en vrouwen vanaf 60 jaar.
  • Vitamine D helpt bij het normale werken van de spieren.

Welke risicogroepen hebben vaak behoefte aan extra vitamine D?

  • Vegetariërs en veganisten.
  • Mensen die weinig buiten komen.
  • Mensen die bedekkende kleding dragen (lange mouwen, hoeden, hoofddoeken, boerka’s).
  • Ouderen.
  • Zwangere vrouwen.
  • Mensen met een getinte of donkere huidskleur.

Vermoed je dat je een vitamine D-tekort hebt? Neem dan contact op met je huisarts. Je kunt extra vitamine D binnenkrijgen door te letten op je voeding, maar ook door de inname van supplementen met vitamine D.

Vitamine D in je voeding

Vitamine D zit van nature in dierlijke voedingsmiddelen zoals vette vis (makreel, zalm en haring) , vlees en eieren.
In roomboter zit van nature ook vitamine D.

Maar ook al eten we gezond en evenwichtig, toch krijgen de meeste mensen nog te weinig vitamine D binnen.

Gebruik SoLMAG vloeibare vitamine D3 5000 IE druppels

Heb je een verhoogde behoefte aan vitamine D? Dan kan het SoLMAG vitamine D3 druppels supplement een goede aanvulling zijn.
Een flesje SolMAG vitamine D3 druppels bevat 600 druppels (= 30 ml) en is bij normaal gebruik ruim voldoende voor 2 personen gedurende 2 jaar.
Omgerekend kost het p.p. slechts ca. 0,90 cent per maand en is dus voordelig in gebruik.

Aanbevolen gebruik vitamine D3 5000 IE druppels voor volwassenen:

Bij normaal gebruik: 1 druppel (onder de tong) om de dag = 2500 IE per dag. Bij voorkeur tijdens een maaltijd.
De aanbevolen dosering niet overschrijden.
Raadpleeg uw behandelaar voor gebruik bij kinderen tot en met 10 jaar.

Vitamine D3 druppels kun je in onze webshop bestellen en worden GRATIS verzonden.

Als je extra vitamine D3 druppels gaat gebruiken wordt ook aanbevolen:

  • Tenminste 2 liter water per dag.
  • Wanneer je geen zuivelproducten eet, neem 100 mg calcium per dag.
  • Neem 500 mg vloeibaar magnesiumsupplement (35 druppels) per dag.
  • Neem Omega 3 DHA/EPA olie 1 g/dag.
  • Neem 180 mg vitamine K2 per dag.

Himalaya magnesium, when Health is your concern